Tuesday, February 1, 2011

kenangan 2 Feb




saat tu aku bagun awal..x sabar weyh..nak masok mtd..barang2 sume dah packing dah mlm td..
aku solat subuh doa bebanyak agar dpermudahkan segala urusanku..
arini satu family aku ikut..semangat la aku pon nak pegi..berkobar
2..
mmg dah target aku nak keluar dri smk subg..coz bg aku kalo nak berjaye mesti melakukan perubahan..akhirnye ape yg aku target tu kne pada sasaranye..
jalan pada aritu pon ok je..x jam sgt..mmg sng laa rase..
sesampai je tros pegi dewan tun temple..
ramai dah rupenye..semue
berseri seri je muke..ye la bkn sng nak masok Maktab Tentera DiRaja ni..aku gi tgk senarai name kat papan depn tu..g cari name aku jap..
hotel..mende tu..arrghh biar ar..
aku ngan parents masuk DTT then g lapor kat kaunter hotel..
rerupenye aku hotel kompani..
mase aku tunggu giliran ade sorg mamat nie cuit aku..
eehh ko..acap buddy sebilik aku mase pemilihan dulu..dia pon
hotel gak..
pastu si amirullah
pon cuit aku..satu kompani plak tu..
best dah la mase tu..memember bilik aku dpt sekali..'
pastu aku tgk sorg mamat nie..

aqil kan..ha'ah..hanafi erk..
hahaha..lagi aku sonok..rerupenye tmn sebilik aku mase pemilahn dulu ramai jgk yg dpt..
satu kompani lak tu..
best giller weyh..
then ade taklimat sikit tok ibu bape..aku ingat lagi kom
andan mase tu ckp..
segala tanggungjwb tuan puan akan diserahkan kepada kami..
kami akan menjaga anak2 tuan puan dan tuan puan tidak boleh masok campur segala urusan maktab terhadap anak2 tuan puan..
then ibubape sume dikehendaki balik..
saat ni sedeyh gilleer..n
ak bepisah ngan family aku..
mak.ayah..napi akan belajar leklok k..ni sume pilihan napi sendiri..
pastu mereke pon blk..kitorg kene masok DTT balk..
mse nie mule la kenal ngan senior..
SUO Adzim mase tu briefing sikit laa..
kat sini d MTD korg kene hormat senior korg..panggil kitorg sir!
phm x!paham sir..
then waktu nie la JUO nik, n sarjan hanafie dtg..
weyh2..sape name hanafi?hanafi mane?
cuak aku pehal nie..aku pon angkat tangan..
ko ke..aku benci ko phm x name hanafi tu..
guulp!pehal nie..haha..
waktu tggu bas nak naik dorm kitorg kene hafal no pangkat nama kitorg..terjerit jerit dlm tu..
saya 434474 putera muhamad hanafi b md adam sir!!!
JUO Nik kate kat aku..alahai lembutnye sore ko..sekali lagi..
3-4 kali gak la aku ulang..skit tekak aku..haha..
pastu thx god bas sampai..kalo
x bape banyak lagi tah aku kene jerit no pangkat name aku..sampai je kat atas..aku masok dlm dorm..ketue dorm aku JUO Nik tu la..then assist die sarjan faris..
hari tu ktorg dberi mase tok kemas barg ktorg dlm wardrobe..
aku sono berkenalan n
gan dormate aku..kitorg duduk dash 2..
yg terdiri drpada ayap,daeng,acap,zomba,amirullah,aqil,pa'an,amer,roshi.
best2 dorg nie..sonok giller..'

jadi sempene 2 feb nie..aku nak wish happy burfday kat squad aku..HAWXES!n my bluved batch RAIDS..kenangan kite berbeza beza but pengalaman n perjuangan kite ttp same..hee

end~

2 comments:

Angellysisme said...

best ke MTD??

hanafiadam said...

hee..
best bagi org yg dah merase..